Lycka är inte ett svart paraply

Det regnar här nu. Kanske inte lika mycket som det gjort i resten av Sverige, men alldeles tillräckligt. Hela Uppsala flyter på leran nu tror jag.

Hampus fick låna mitt paraply imorse när han skulle till jobbet. Själv skulle jag i och för sig ner till stan idag och sen ner till boländerna för att köpa present till Carl, men jag har ju min regnjacka. Och så passade jag på att köpa ett nytt paraply, ett eget till älsklingen så han har nästa gång det regnar. Men det var inte lika kul att gå med det som med mitt egna. Blir nån glad av nån som kommer under ett svart paraply även om den personen ler? Nej, det tror jag inte. Det verkade inte så. Hade jag haft mitt röda snobbenparaply hade jag kanske lyckats muntra upp nån iallafall. Hoppas jag =)

Ja ja, en sak till jag har bestämt mej för - nästa lön, den som jag jobbar för nu i augusti, den kommer gå till ett nytt regnställ. Där inte byxorna är ovattentäta, jackan inte ser ut som ett jättetält och huvan går över hela håret och gärna över pannan med.

Jo förresten. Allt är inte hemskt i regnet. Det blir vad man gör det till. Tänk på det!


Kommentarer
Postat av: Erik

Åh, vilket härligt klipp! Gene Kelly var en duktig koreograf och dansare. "Singing in the rain" är en riktig klassiker, så snyggt där han far runt på gatan och njuter av regnet. Det är kärlek det, när inte vädret spelar någon roll ;-)

Hans gamla showfilmer (som "An american in Paris") är härliga att se!

2008-08-11 @ 14:57:44
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0