Tisdagstema, nytt och gammalt

Idag är det tisdag, och tisdagstema igen. Dagens tema är "nytt och gammalt".

Jag lånar en bild min pappa tagit till denna, till försvar kan jag säga att jag är med på den istället. Ja faktiskt, jag sitter på hästen med stjärnen, längst bort här i första fuxledet.

Förklaringen då, jo... Här ser ni LDK (05) - Livgardets Dragontrumpetarkår under en högvaktsavlösning. Gamla traditioner, nytt folk varje år. Samma gamla ritualer, ändå nytt varenda dag. Man vet hur det ska gå till, men man kan ändå aldrig vara helt säker på att det går precis som det ska...


Kommentarer
Postat av: Zanna

Bra tolkning :)

2008-08-26 @ 11:53:30
URL: http://underregnbagen.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vilken fiffig tolkning!! Och ett väldigt vackert foto och så kul att du är med själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0