Kaotiskt

Åkte ju hem till familjen i Västervik nu i söndags. Just efter det att Hampus åkt hem till sitt. Och det gick ju bra. Hade två otroligt tunga väskor (jag är inte jättestark tyvärr...) och kom med både bussen och tåget till Sthlm utan problem (nästan). Träffade till och med en schysst kille som jag pratade med en del på tåget, ibland så =)

Det gick hyfsat bra på centralen också, trots att jag åkte hiss som gick åt fel håll, och fick springa med väskorna eftersom jag skulle till en annan perrong. Men jag kom på tåget i tid och det gick i tid och allt var frid och fröjd. Tills vi kom till Norrköping. Då kom vi inte längre. "Växelfel" sa de först och man tänkte "Jahopp, lite försening, inte så farligt kanske..." Sen hördes inte mer på ett tag och så ropade de ut "Ett godståg har spårat ur och dieseltankar läcker.., det kommer ta några timmar att fixa ens ett spår"

"ÅÅÅÅÅÅÅHHH!!" Jag som ville hem! Helst nu! Pratade i panik med mamma, sprang bort till swebusbussarna, fanns ingen plats kvar, stod och snyftade med mamma i telefon och försökte lösa det på nåt sätt..., plötsligt fanns det en plats kvar, jag sprang och köpte den dyraste bussbiljetten nånsin, men jag kom hem, och det var så skönt.

Tänk att ibland har man tur, även om den är mitt i oturen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0