Var är julstämningen?

Det var länge sen jag gick hem från skolan med en klump i bröstet och tårar i ögonen. Faktiskt var det nog så länge sedan som de sista dagarna på ingenjörprogrammet. Och sen idag.

Jag har försökt och försökt och försökt och försökt få ihop det så vi kunde ha nån liten julavslutning, några klasskompisar. Dricka lite glögg, äta något gott och byta julklappar. Varenda gång jag sagt det har alla verkat tycka det var en bra idé, men... Nu när jag äntligen fått folk att bestämma en dag, en tid, en plats - DÅ får jag veta att ett par inte orkar komma. Vi är inte så många, så vi skulle ju kunnat ändra, det är ju roligare om alla är med.., men om man kommer samma dag...

Dagen innan, ett par dagar innan.., visst, lite tråkigt men okej, vi skulle ju kunnat mysa till det lite på lunchen idag eller nåt. Men som det blir nu...

Nej, jag orkar inte mer. Ska aldrig mer försöka dra ihop nåt sånt här, inte dra ihop nåt överhuvudtaget. Det har varit jag som försökt, så känns det verkligen, men inte längre. Det kommer iofs nästan säkert betyda att vi inte kommer ses mer än i skolan, men so be it. Nån annan får ta tag i det i såna fall. Inte jag. Inte mer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men vännen! Vad hemskt att du känner så! Men till mitt försvar så har jag inte varit med och pratat om det här, och dessutom vetat hela tiden att onsdag inte skulle funka för mig. Jag är otroligt ledsen över att jag inte svarade på ditt sms, men jag sov när jag fick det och somnade om direkt efter att jag läst det och glömde sedan bort att jag inte svarat. Borde såklart svarat direkt, men yrvakenlisa funkar inte riktigt som hon borde...

Jag tycker att det är jättetråkigt att det inte blev något riktigt julavslutningsliknande, det hade varit jättekul, och jag är glad över att du försökte!Jag hade gärna försökt hjälpa till, men på sista tiden har jag inte ens haft energi till att göra det jag måste, än mindre det jag vill... Jag är jätteledsen över att du är ledsen och önskar att jag handlat annorlunda. Men jag funkar inte riktigt just nu, idag bröt jag ihop på ett sätt som jag inte gjort på åratal.. Jag vill umgås med dig och de andra, men just nu går inget riktigt som det ska. Förlåt.

2008-12-17 @ 21:38:24
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men vännen! Vad hemskt att du känner så! Men till mitt försvar så har jag inte varit med och pratat om det här, och dessutom vetat hela tiden att onsdag inte skulle funka för mig. Jag är otroligt ledsen över att jag inte svarade på ditt sms, men jag sov när jag fick det och somnade om direkt efter att jag läst det och glömde sedan bort att jag inte svarat. Borde såklart svarat direkt, men yrvakenlisa funkar inte riktigt som hon borde... --->

2008-12-17 @ 21:40:08
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

jahaaa det kanske är sådär att du måste godkänna kommentarer innan de syns.. då ska jag inte skicka fler gånger :p

2008-12-17 @ 21:41:20
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

eller så bara det tar lite tid... eheh stresslisa. tänkte bara tillägga att hanna faktiskt mått jättedåligt över det här idag, och därför försökt få tag på dig flera gånger :/

2008-12-17 @ 21:57:30
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0