Framtid, vår framtid

En gång, om inte allt för lång tid, kommer Hampus och jag ha flyttat ifrån Uppsala. Vi kommer ha flyttat söderut, mot kusten, för vi saknar vattnet och värmen. Kanske Kalmar, kanske Gotland, kanske någon helt annanstans.

Vi kommer att bo ganska nära nån stor stad, men ändå på landet. I ett gult trähus hoppas jag. Ett sånt här kanske, det liknar det jag drömmer om;

Gult hus

Vi kommer ha trevliga grannar lite lagom långt bort, såna grannar som gärna kommer över eller bjuder på lite fika då och då. Nån av dem får gärna ha hästar, så man kan hälsa på nån gång emellanåt och ge sig ut på en ridtur.

Själva kommer vi inte ha så mycket djur, inte förrän eventuella barn vill ha iallafall. Men en katt eller två tror jag nog det blir..

Lilldam

Trädgården kommer vara fin med mycket blommor och lite grönsaker och fruktträd, lite lagom så man orkar ta hand om den. Det kommer inte heller vara långt till vattnet, om det blir hav eller sjö får vi se, bara det går att paddla kajak där, det är härligt.

Kajaker

Jag kommer jobba som logoped och Hampus kanske som elektriker eller larmtekniker. Bara det är nåt han tycker om, så han trivs. Det är så tråkigt att behöva jobba med något man inte gillar, och just när det gäller Hampus så jobbar han hellre inte alls i såna fall. Själv är jag däremot ganska säker på att jag kommer trivas på mitt jobb =)

Vi kommer också, precis som nu, att hoppas på att många vänner kommer och hälsar på. Både till vardags och till fest. Ni är alltid så välkomna så!

Välkommen

Kommentarer
Postat av: Agnis

Var det där en bild på lilldam eller var det en annan katt, tycker nämligen hon påminner om henne och liknar vår kisse?
Hoppas verkligen du får snälla grannar vore rätt hemskt annars ;)

2008-02-20 @ 10:11:47
URL: http://agnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0