Katt?

Vill ha katt.. Nån gång.. Kanske efter vi varit på Teneriffa. Som det ser ut nu så kommer vi vara i Uppsala nästan hela den här sommaren också, och de få veckor vi kanske ska iväg kan vi nog hitta nån som vill vara kattvakt. Så det borde ju kunna gå :)

Till och med Hampus har börjat bli inne på tanken. Och han har ju haft katt själv förr, så han vet ju vad han ger sig in på. Fast en innekatt måste det nästan bli här. Det går så många katter ute så det kommer nästan säkert bli bråk. Plus alla vägar och bilar, totalt livsfarligt för en liten katt.

Jag var inne på blocket förut också, egentligen av en annan anledning, men kunde inte låta bli att kolla en och annan kattannons. Och så såg jag den här lille sötnosen. Mozart heter han, 12 veckor gammal nu, till salu här i Uppsala. Och den första katten jag nånsin sett som inte varit livrädd för dammsugaren!

Dammsugarkatten Mozart

Trots detta ska vi nog ändå.., troligtvis iallafall, adoptera en katt ifrån Föreningen Samvetet. De katterna förtjänar verkligen ett bra liv och ett tryggt hem. Och det hoppas jag att vi kan ge nån utav dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0