Alldeles själv då då...

Bara en tandborste vid handfatet. Bara mina duschgrejer på badkaret. Ingen som ligger i soffan eller sitter vid datorn och ropar hallå när jag kommer hem.

Ingen att hålla om när det är läggdags.

Suck, det är lite ensamt utan älsklingen.

Tur att han bara är på Gotland iallafall. Och jag kommer på tisdag. Det är ju inte så långt dit, egentligen. Och jag ska ju jobba mest hela tiden. Utom idag. Men det kan faktiskt vara skönt att ha en dag att göra precis som jag själv vill, så det tänkte jag passa på. Sen ska jag gå och lägga mej tidigt, för det behöver jag.

Men jag tycker inte om att somna själv eller vakna ensam. Vet inte varför men jag sover så mycket oroligare då, konstiga drömmar eller mardrömmar är alls inget ovanligt.

Nej, nu får jag väl försöka passa på och njuta av min lediga dag på egen hand. Tänkte mej ner på stan till att börja med, kanske ska köpa tyg till en klänning som jag inte hittar att köpa någonstans. Får se. Har ju en för stor kjol jag hittade på myrorna som jag också ska sy om, så jag har en del projekt. Och blir det med den här dagen som alla andra dagar  - att det mulnar på framåt eftermiddagen, så kan jag sitta inne och sy med gott samvete. Men en promenad att börja med får det bli, än lyser solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0