Tisdagstema - Retro

Så var det tisdag och dags för ett nytt tema. Idag "retro"

"Retro?" tänkte jag och kom inte på en enda grej jag kunde klassa i den kategorin. Trots att vi bor i rätt ny och dessutom studentlägenhet har vi väldigt få ärvda grejer, ännu färre vi kan kalla retro.., ikea har fått många av våra sparslantar kan vi ju erkänna.

Men sen började det poppa upp idéer. Såg älsklingens nuvarande telefon till exempel, en T100 med blå bakgrundsfärg och världens mest skrämmande pip till sms-signal. Men skulle jag ta en bild på en telefon borde jag ha en av mina trumpetkompisar som har en äkta Nokia 6100 (tror jag), det är iallafall den som dn utnämnde till en av världens bästa teknikprylar för ett tag sen.

Tyvärr är han inte här, så då får det istället bli en bild på när älsklingen spelar Zelda, Ocarina of Time. Teknik blir snabbt retro.. och ja, vi har ett Nintendo 8-bitars som är ännu mer retro men det orkade jag inte plocka fram och plugga in bara för att ta en bild ;)


Kommentarer
Postat av: morsdeka

Håller med... teknik blir snabbt retro. Kramen

2008-06-10 @ 22:19:28
URL: http://morsdeka.blogspot.com
Postat av: Erik

Härligt med retro i spelvärlden. Ofta klart fantasifulla spel, även om tekniken kan halta lite. Men Nintendo 8-bitars är väl en klar partypryl?! Se till att inte gömma undan det...

Snudd tv:n är retro numera, allt är ju platt i radio&tv-affären?

2008-06-11 @ 11:10:18
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Malin H

Det må vara retro men Ocarina of Time blir aldrig förgammalt =D

2008-07-01 @ 09:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0