Beige? Jag?

Köpte en vårjacka idag. Hade inte tänkt det egentligen.., har lite dåligt med pengar just nu.. men men. Kunde inte motstå att promenera ut till Gränby i det härliga (?) vårregnet. Mitt paraply vände bara på sig en gång, så det räknas väl som okej väder..

Så jag gick omkring där, på Vero Moda först, de hade massa jackor som nästan, men tyvärr inte riktigt, var min stil. Jag var väl mest ute efter en kort trenchcoat, en ljus men inte vit. Gick vidare, in här och in där, men ingenstans såg jag nån som var precis den jag letat efter.

Inte förrän på H&M, där hittade jag den. En beige jacka, kort som en kavaj men liknade en trench tillräckligt mycket för att jag skulle tänka att det var den jag ville ha. Och ja, det står kavaj på kvittot, så det är väl det det är då..

Men beige??? Den färg jag mest av allt hävdat att jag aldrig ska ta på mej mer? Eller?

Tja, alternativen var brun eller svart.., och jag ville ha en ljus som sagt. Den enda andra färgen som jag skulle kunna tänka mej är en ljus grön, nästan åt det gråa hållet, och den enda jacka jag sett i den färgen kostade 1 och 6 så nej, inte den..

Tänker då inte köpa nånting mer beigt nu på länge, och även om jag gör det så kommer jag aldrig använda de båda plaggen samtidigt. Det kommer bara upp bilder på stackars små killar (män..?) som går omkring i enbart beiga kläder, gärna med blont eller råttfärgat hår så hela dem är i samma färg och knappast syns.. Vad är det för fel på grått och svart? Jämfört med beigt så är de rena partyfärgerna! Speciellt på de killarna skulle jag gissa.

Här har ni min kavaj iallafall. Och nej, färgen heter faktiskt "ljus kitt" på H&Ms hemsida, så det så :P
HM-jacka
Och det var första och en av väldigt få gånger min blogg ens kommer att påminna om en modeblogg, oroa er inte.. Det skulle bli ännu mindre intressant än det som redan står, så nej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0