Frisk igen.. nästan iallafall

Sådär, äntligen.., tillräckligt frisk för att orka göra nåt annat än att ligga i soffan och hosta medan Hampus spelar Zelda. Kan inte rekommendera att jobba när man inte känner sig helt frisk, som jag gjorde i tisdags och torsdags.. ajaj fy mej. Bara jag inte smittat några gamlingar...

Torsdagen blev ändå värst då förkylningen slog sig på stämbanden och från lunch gick det utför med min röst. Hur svårt som helst att ropa "hallå!" så det hördes när man kom in hos någon. Sista tanten hörde knappast alls vad jag sade. Och när jag kom hem viskade jag bara - ingen röst kvar alls. Stackars Hampus, han kom på sig själv massa gånger att viska tillbaka fastän han inte alls var nåt hes. Hehe, lite kul ändå, sitta där och viska till varandra, som i smyg..

Tur att man inte är sjuk lika länge som när man var liten iallafall. Eller, det kanske är lika. Men nu vet jag hur förkylningar är, och att de går över. Hur uschliga de än är. Det visste man ju inte då.

Ja ja, nu är det bara bättringsvägen kvar, om allt går som det ska. Och påskfest ikväll hos Pernilla, och sen åker jag hem imorn en sväng. Lämnar Hampus i lugn och ro här hemma, blir nog skönt för honom. Själv ska jag hälsa på mormor och morfar och klappa Katten.

Katten på spaning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0