Bal och puss och dans!

Det var vårbal i helgen!

Vi i Sighsten spelade som vanligt på GH:s bal, och hade som vanligt en egen sittning uppe i puben, med medaljer och öl, precis som det ska vara.

Kören överraskade däremot med att sjunga två sånger, en fin och en särskilt tillägnad oss tjejer. "Vill du va mitt sexualobjekt ikväll?" Jättefint =) Och då sången avslutades med "Vi vill ha en puss!" kunde vi ju inte göra annat än att pussa på alla körkillar.

Sedan gick hela Sighsten ner och gjorde ett specialframträdande, ännu kortare än vanligt, alltså ingen låt alls. Bara "Vi vill ha en puss!", vi också. Och det fick vi, men vi var ändå tvungna att sjunga Spårvagnschauffören först. Kören måste gilla den låten vid det här laget, för mer än hälften av dem kom och pussade sig förbi längs hela raden av sighstiner.

Så pusstema var det, härligt, och spelningen gick också galant, kändes riktigt bra. Egentligen skulle det fortsätta vara styrdans efter att vi hade spelat klart, men 3q och Haxel.. eller vilka det nu var som skulle fixa det gjorde inte det.., pga trötthet eller fylla eller tekniska problem får vi väl aldrig veta.

Men Kenneth och jag gick och dansade på V-Dala istället, där hade de styrdans och trots att vi inte hann dit förrän kvart över tre hann vi ju dansa en bra stund innan de stängde. Härligt härligt! Det är så kul att dansa! Och Kenneth är dessutom riktigt bra =)

Foxtrot, bugg och lite egenkomponerad fridans blev det. Och i den allmänna dansyran har jag ikväll anmält mej till Swingkattens lindy hop-kurs i höst, nu har jag velat ta den kursen i över ett år så äntligen ska det väl bli dags hoppas jag!

Puss på er!!

Balsittning med Sighsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0