Barnobservation

Vi var ute och filmade våran lilla kille idag, Ellinor och jag. Vi ska följa honom under hans första fyra år och dokumentera hans utveckling, det ska verkligen bli jättekul. Han var hur söt som helst, och hans mamma var också riktigt snäll och gullig!

Idag kollade vi på joller, fast han sa inte så mycket, bara lät lite grann. Men han sjöng med då mamman sjöng, Imse vimse till exempel, eller åtminstone tror vi att han gjorde det. Han lät liksom i falsett då, som han inte gjorde annars, så vi gissar att det kan ha varit ett förstadie. Och så tittade vi på skratt, vilket var lätt eftersom han var kittlig och nyfiken, och så liten att tittut-lekar fortfarande är helt fascinerande. Han fick ett litet gosedjur också, som vi gömde och tog fram flera gånger och han blev lika överraskad och skrattade varenda gång. Haha, så härligt!

Ska väl inte berätta mer egentligen, det här ska väl vara sekretess egentligen. Men jag gissar att detta gäller för rätt många 7-8 månaders barn så det kan ju inte vara så farligt =)

Men han var så gullig! Ellinor och jag gick än en gång och pratade barn och familj en lång stund efteråt (ja, vi börjar väl känna oss gamla nog nu gissar jag) och vi tänker båda att det kommer bli jättehärligt när det är dags. Efter utbildningen alltså. Än är vi nog inte redo. Speciellt inte Ellinor som är singel just nu. Och själv känns det som att jag nog har lite mer att hinna med innan det är dags.

Och de bodde ute på landet! Men inte alls långt ifrån stan egentligen, bara en kvart, tjugo minuter med buss och sen en promenad. Och vilken härlig by de bodde i! Kor, får, hund, katter, massa fina hus och härliga trädgårdar och åkrar, skog och ängar överallt runtom. Åh, så vill jag också bo när jag blir stor! Fast det blir på Gotland om Hampus får som han vill, men det får han gärna för mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0