Stig-Helmerita!

Som sagt, jag tvättade idag. Skorna med, de som vi hade på champagnegaloppen. Som av en händelse är det samma skor jag hade då vi var till Teneriffa.

På flygplatsen, både på Gotland och på Teneriffa, fastnade jag i metallkontrollen. Jättepinsamt första gången, andra gången var jag nästan beredd men det kändes ändå lite jobbigt. Som tur var hittade de ingen gömd kniv eller pistol på mej, men inget annat heller...

Idag dock fick jag svaret.

En metallbit låg i tvättmaskinen då skorna var klara och urplockade. Hmm, vad gör den här?, tänkte jag och slängde den och lite ludd som också lossnat. Sen när jag satte upp skorna för att torka såg jag en motsvarande metallbit under den numera lösa sulan i min sko. Och jo, när jag tittade i den andra skon var det ett märke efter en sådan där också.

Aha!!

Stig-Helmer är minsann inte den enda som åker fast på grund av hålfotsinlägg i metall - eller liknande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0