Hypokondri

När man läser om anatomi som vi gör nu, och speciellt om sjukdomar som hälften av föreläsningarna handlar om.., då är det lätt att man blir lite orolig. Tänk om jag har lite ont i halsen nu, tänk om det är nån cancer eller missbildning ingen upptäckt eller nån ovanlig sjukdom som kommer bryta ut när som helst...??? Och jag är lite småsnuvig och har ont i huvudet, det är väl ändå inte bihåleinflammation?

Nej, antagligen är det en kombination av trötthet, dålig luft och en smula spänningshuvudvärk. Kanske lite mögel också, det luktar konstigt där vi är nu och har föreläsningar och jag brukar inte få just sån här sorts huvudvärk i vanliga fall. Det hjälper lite men inte mycket med vatten, annars kan man ju tro det är det. Jag tycker inte om det, jag är inte den som brukar få huvudvärk i vanliga fall, så jag är väl inte van...

Men det är nog ingen av alla miljoner sjukdomar vi läser om iallafall. Skulle jag väl tro.

Kanske bäst att kolla igen. I den här fina lilla läkarboken (som är mer illorange i verkligheten)..:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0