Livsviktigt

Jag läser en blogg som heter Heja Abbe. Den handlar om Abbe som är född med hjärtfel och hans familj, det är hans pappa som skriver. Så förskräckligt rörande, rolig och bra, har ni inte tittat in där nån gång så gör det!

Iallafall, för ett par dagar sedan skrev han om Donationsregistret - och att det idag, den 18 oktober är Donationsdagen.

Jag har gått omkring med ett sånt där kort i plånboken ett tag, att jag är positiv till donation om (om om) det skulle hända något. Hampus har varit duktig och skickat in på donationsregistrets hemsida, och nu har jag också gjort det, tack vare Abbes pappa. För faktiskt, så mycket nytta har man nog inte av sin kropp när man väl är död. Om någon annan kan få leva tack vare mej så är det ju hur bra som helst. En sista god gärning.

Tycker jag. Andra tycker annorlunda har jag märkt. Men jag kommer inte försöka övertyga någon om att tycka precis som jag, eller som många andra. Det är helt upp till en själv. Men om du känner att det skulle vara rätt, eller för den delen fel, att donera organ - gå in på Donationsregistret och registrera din ståndpunkt. Så inte någon annan ska behöva ta beslutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0