CSN - när du får oväntat besvär

Det kom inga pengar från CSN idag. Rätt oväntat. Men egentligen inte. Jag sökte ju för en kurs, fem veckor, mindre för att slippa läsa något extra istället för lingvistiken. Så därför får jag CSN fem veckor senare än 1 september som var första kursdagen. Helt logiskt. Men det är inte imorgon. Det är snarare om nästan två veckor.

Tur i oturen är att jag jobbade i augusti så jag får lön imorn. Räcker till hyran och räkningarna och lite till kanske. Resten av pengarna som de jag tänkt spara lite av och leva lite för kommer väl sen då, såsmåningom. Suck. Lite jobbigt är det. Men det kunde ju varit värre.

Det kunde också varit bättre. Som för Hampus som inatt satt och väntade på att pengarna skulle komma in på kontot så han kunde beställa sin drömteve från dustin home. Den kommer imorn enligt posten. Spännande spännande =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0