Modebetraktelser

Idag har jag insett flera mycket viktiga saker. Not.

Först - jag var och klippte mej. Wow - ny frisyr, tänker ni kanske. Och ja, jag bad frisören om något nytt och annorlunda. Hon lyssnade och förklarade vad hon ville göra. Och det blev en lite snyggare toppning än vanligt. Fast noga förklarad in i minsta detalj.

Hmmm. Har jag redan bästa frisyren för mej, funderade jag. Ja, det måste det ju vara. Iallafall vad hon sa. Fast det är lite snyggare klippt nu än förut faktiskt. Så jag känner mej väl ändå rätt nöjd. Än är jag inte redo för kort hår, och jag får väl passa på att ha långt och lockigt nu när det är modernt, eller hur. Det är ju faktiskt det jag väntat på länge =)

Ingen såg dock tyvärr att jag klippt mej. Kanske för att vi bara sågs igår efter sommarlovet och då hade jag hästsvans. Hampus såg lite. Att jag var lockigare. Det brukar ju vara så, frisörer uppskattar mina lockar mer än jag. Hampus också. De flesta utom jag och alla andra lockiga människor skulle jag gissa.

Men jag fick lite nyttiga råd på vägen iallafall. Faktiskt, en frisör som verkligen ger råd som man vill ha. Det var en verkligt glad överraskning. Hur man skulle tvätta håret för att det inte skulle bli så kort till exempel. Eller hur jag kunde fixa med håret på andra vis.

SÅ! Nu var det nästan klart med modebetraktelserna här. Bara en sak till... I år är färgerna svart, grått, cerise, senapsgult, petrolblå, pastellrosa, giftgrön och ett par färger till. Den enda färgen jag kan ha av dessa är petrolblå, och en sådan scarf har jag redan. Jag som tappat bort min gröna.., snyft. Tradera, här kommer jag och jakten på den gröna halsduken!

Slutligen - här är anledningen till varför det blir lite si och så med mitt bloggande:


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag tror inte du ska säga något om att ingen ser när du klippt dig, Ann-Britt såg inte att jag hade klippt av mig allt hår. Då frågar hon om jag klippt mig lite... Vad ska man svara då? Ja faktiskt, typ 2/3 av håret, syns det så mycket? :O

2008-09-08 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0