Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag hade tänkt att skriva ett riktigt vårigt inlägg. Fullt av värme, sol, påskliljor, tulpaner, födelsedagar, namnsdagar, glass, kortbyxor, kjolar, blommande lönnar, flottbygganden, nya cyklar, härliga promenader och fika i solen.

Men så hände något som fick mej att ändra mej. Och det är det där med rökning.


RÖKARE!!

Vet att era lungor kommer se ut som denna vänstra!


Vet att era hjärnor ser ut så här!



Vet att jag (vare sig det betyder något för er eller inte), tänker så lågt om er just i röktillfället så att det inte ens får plats här!

Och det gäller inte bara en, det gäller alla. Inte ens min supergulliga gammelfaster Hedvig tycker jag lika mycket om i hennes rökpauser som jag gör annars.

Men man ska inte försöka bestämma över andra. Alla har ju faktiskt rätt att göra som de vill.

Så rök på ni bara. Jag stannar då inte.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag ser också ner på rökare.. Det är otroligt idiotiskt. Men samtidigt är det en stor skillnad på att ta en cigg någon gång väldigt sällan och att röka varje dag. Jag är ledsen att jag förstörde ditt glada vårinlägg...

2009-04-26 @ 12:59:02
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0