Våren är här!

Ja äntligen har våren kommit hit. I flera dagar nu har det varit sol och varmt, och alla är så lyckliga! I fredags var vi till och med tvungna att gå ner på stan, ta en glass och sätta oss vid ån efter föreläsningen!


Lyckliga Lisa med sin glass!


Det har till och med varit cykelväder! Min cykel som av ishalkerädsla har fått stå hela vintern fick äntligen ut och röra på sig, och premiärstå i de nya röda cykelställen på Dragarbrunns torg.


Hampus föräldrar har också varit här över helgen, på minisemester. De ville egentligen nog åka längre, men ska bygga ett garage i sommar så då blev det lagom att åka hit. Frågan är om det blev billigare, med så många ikeabesök... ;)

För nu har äntligen nya Ikea öppnat här i Uppsala! Jättestort jämfört med det gamla, det känns inte rätt på något vis... Men bra är det, man tar först ett design- och inspirationsvarv på övervåningen, så plockar man grejer när man kommer ner på bottenplan sen. Och det var inte bara Hampus föräldrar som köpte på sig, Hampus och jag köpte också lite småsaker. Trots att vi bara skulle ha ett ljus och ett kakfat. Eller kakfat och kakfat - det var ju meningen att det skulle bli ett fruktfat - så här:


Jag är nöjd!

Och eftersom jag inte verkar hålla när jag lovar att skriva snart igen, så gör jag inte det nu ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

ååh ett sånt fat har jag också :) mkt fint!



..nu saknar jag min glass också

2009-04-06 @ 17:16:09
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0