Grått! Eller blått? Eller...

Vi tänkte måla om sovrummet. Eller jag tänkte. Och övertalade Hampus.

En sån här färg var det innan - beige med lite mönster.


Tråkigt tråkigt, våra fina björkmöbler försvann ju nästan helt in i väggen.

Så jag funderade och funderade, vilken färg ville jag ha istället då. Vitt skulle ju vara fint, men det var blankt nej till ljusa färger från en viss älskling... Till slut slog det mej - grå skulle ju passa perfekt! Och samtidigt var det rea på färg på Bauhaus, så vi slog till!

Måla över beigt med grått låter ju inte särskilt upplyftande ur tråkighetssynpunkt, det kan jag hålla med om. Men från en osynliggörande beige till en elegant grå - det är bättre =)

I alla fall. Första gången man väljer färg till ett rum vet man inte riktigt vad man ska vänta sig. Eller hur man ska tänka. Jag hade ett hum om vilken färg jag ville ha - men när man har tusentals olika färger att välja på, varav ett par hundra olika nyanser av grått.., då känns det svårt. Hampus och jag körde därför så gott som på blunda och pekametoden. Eller tja, inte riktigt.., men vi hittade en färg som såg grå ut med dragning åt det blå hållet på en provlapp, så vi körde på den.

I burken såg den också grå ut. Fläckarna vi spillde likaså, och rollern, penseln och pinnen vi rörde om med. Men. På väggen blev den blå. En väldigt fin lavendelblå..:



Lite oväntat sådär. Men fint ändå. Vi är så nöjda så. Och Lilla Bus också, som äntligen har fått tillbaka de flesta sakerna dit de ska vara.

(Och vill nån måla en fin lavendelblå färg nånstans - färgkoden är S 3010-R80B. Eller så kan ni få de 2-3 litrarna färg som blev över hos oss...)

Kommentarer
Postat av: mamma Helén (Gotland)

Jättesnyggt!!! Inte bara möblerna kom till sin rätt utan även sängen och det gröna. Kram

2009-08-27 @ 21:44:17
Postat av: mamma Helen (Västervik)

jag håller med mamma Helén, Gotland. Det blev mycket tjusigt, elegant helt enkelt.

Mamma

2009-09-02 @ 10:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0