Nämen Eugenia?

För ett bra tag sen drömde jag att vi skulle ha barn, Hampus och jag. Och hon skulle heta Malva, det var Hampus helt klar över. Jag tror inte han förklarade varför, men Malva var det och det skulle det bli.

Jag hade faktiskt glömt den här drömmen, tills igår då vi hade tjejkväll och kom in på ämnet barnnamn. Jenny berättade nämligen att hon hade blivit så kär i det namnet att hon ville ha det på sin flicka, om hon skulle få någon. Själv hade jag svårt att komma på ett bra tjejnamn.., men kanske att jag tar tillbaka Malva igen. Eller ja, det beror väl på Hampus förstås =)

Tycker han inte det är fint kan vi ju ta förslaget som kommer på namngeneratorn på svenskanamn.se, när man söker på Hampus och mej som föräldrar.

Nämligen Eugenia.

Jag höll på att ramla av skratt när jag såg det första gången =D Killnamnet är en liten aning bättre - det är Frank. Men ändå...

Testa själva, det här var kul! Om mamma och pappa skulle gått efter den här så skulle jag ha hetat Janna förresten. Och min bror Jonas. Helt okej - igår skrev jag in namnen fel, så då blev det Gerd och Gudmund :P Och Hampus hade hetat Jussi.. Det ni!

Nej, nu ska jag ut i snön förresten! Det snöade igår när vi gick hemåt i natten, och idag är det minst en decimeter. Härligt! Och med ett pepparkakshus som står och doftar här hemma så är julstämningen nästan på topp!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag skulle enligt detta hetat Yrsa. Om jag hade blivit en pojke skulle jag hetat Wolfgang! haha.

2009-12-15 @ 18:33:31
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag ska enligt generatorn heta Zeinab? eehh...om jag varit pojke skulle jag hetat Zakariya ;)

Nicklas och mina barn ska heta Irma och Jesper...hmm.

2010-01-05 @ 23:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0