Säg det med en sång

Har pluggat och pluggat nu i nästan en vecka i sträck. Hjärnstrukturer och beteenderubbningar snurrar runt i mitt huvud tillsammans med tanken att det egentligen är helt otroligt att man ändå fungerar som man ska. Hoppas bara jag kan tillräckligt nu, för imorn är det tenta...

Tog en välbehövlig break från papprena ikväll och åkte och spelade. Härligt. Det är skönt att kunna få tänka på nåt helt annat.

Bland mycket annat spelade vi ett medley från 5 myror är fler än 4 elefanter. Åh, jag kunde ju sitta och sjunga med i alla låtar när vi hade paus... A-valsen, O-låten, Evas 1-20... Alla utom nio-låten som var på slutet. Den hade jag inte på mitt kassettband när jag var liten, så den kunde jag inte. Måste kollas upp.

Men jag längtar lite. Tänk om man kunde lära sig lite neuropsykologi med sång? En lärare tog ju upp det faktiskt då han nämnde att känslor faktiskt inte kommer från hjärtat, utan från limbiska systemet.., men att skriva en låt -

"Jag älskar dig med hela limbiska systemet
Amygdala kan inte längre störa
För dopaminpåslaget är så överväldigande..."

...nej, nej. Det blir inte bra. Ni får en fem myror-låt istället =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

UNDERBAR :D

2009-02-06 @ 00:36:24
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0