Tvättbart?

Efter att länge och väl irriterat mej på fläckarna i min poängfåtölj (så går det när man har vit klädsel och fest...) så satt jag för ett par dagar sen på ikeas hemsida och kollade hur mycket en ny läderklädsel skulle kosta. Alldeles för mycket visade det sig, men däremot såg jag på den klädseln som jag har att den är ju faktiskt tvättbar! I hela 60 grader!

Så glad i hågen fick jag hjälp med att få ur skumgummit i (hade inte Hampus påpekat det hade jag tvättat med dem i och det hade kanske inte varit så lyckat...) och slängde i klädseln i en maskin. Klädseln till vår lilla fotpall samt ett bushårigt kuddöverdrag fick hänga med på kuppen.

Nu när de hade torkat, märk väl inte i torktumlare, och blivit strukna en smula - så var det dags att sätta dit dem igen. Lättare sagt än gjort! Frågorna är nu åtminstone två. Varför o varför tvättar inte ikea sina tyger innan de syr måttanpassade tvättbara klädslar av dem? Och varför o varför har de tyger som krymper så mycket om de nu inte gör så?

En sista fråga kan vi ställa. Kommer någon att tro att fåtöljen nu har blivit extra mjuk då sittdynan putar uppåt istället för att se hyfsat platt ut?


Men den är åtminstone ren =)

Kommentarer
Postat av: JK.

sitt i den så töjer den ut sig, :D min blev likadan efter tvätt för ngn månad sen men nu ser den normal ut.. ;)

2009-02-18 @ 21:26:23
URL: http://jescia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0