Tur i oturen-dag

Imorse var verkligen en morgon med kontraster. Såhär:

Otur - Jag hade glömt ställa klockan
Tur - Hampus vaknade innan det var för sent och väckte mej
Otur - Jag blev ändå såpass försenad att jag inte skulle hinna gå
Tur - Det går buss direkt hemifrån till sjukhuset där vi är
Otur - Det ringer i min mobil och jag blir ännu mer försenad
Tur - Den som ringde ville att jag skulle komma på intervju inför sommaren
Otur - Jag missade bussen precis
Tur - Vi lånar en bil nu två veckor, så Hampus fick skjutsa mej till skolan och jag kom i tid. Puh.

För övrigt var Hampus med Lilla Bus till veterinären idag, och hon fick antibiotika och antiseptiskt för sitt sår. Och trots alla våra värsta farhågor så slickade hon i sig de illrosa tabletterna som ingenting ikväll, och - peppar peppar ta i trä - så kommer hon kanske fortsätta med det. Duktiga duktiga Lilla Bus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0