Kyrkovalet!

Imorgon, den 20 september är det dags för val till kyrkan.

Jag vet att inte alla ni som läser min blogg är medlemmar där i, men ganska många är nog det ändå. Även om det är mycket passivt.

Grejen är - gå och rösta ändå! Om ni inte vill ha en kyrka som utestänger folk, om ni inte vill ha en kyrka som är emot samkönade äktenskap, om ni inte vill ha en kyrka som hela tiden bokstavstolkar bibeln. Eller för all del, om ni vill det. Det finns alternativ för allt.

Orkar ni lägga några minuter av ert liv på det, som kanske kan förändra livet för andra - så gör det!

En snabbguide med frågor till de grupper man kan rösta på finns här. Orkar ni bara läsa på en sida, kolla fråga 8 - "varför ska man rösta just på er?"

Svårare än så är det inte. Och sen går man till sin vallokal, lägger i röstsedlar i kuvert och lämnar in. Precis som vanligt. Svårare än så är det ju faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Har fortfarande inte hittat/fått mitt röstkort :( Jag viiill ju rösta!



Mycket bra initiativ förresten! Tack för länkarna :) Ska fortsätta leta röstkort :p

2009-09-19 @ 16:39:05
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0