Vindruvor med kärnor

Jag fyndade vindruvor på Hemköp i Falun sist. 10 kr för 1 kg. Inte dåligt.

Men ingen vill ha när jag bjuder. Inte ens Hampus när de ligger här hemma. Varför? Jo, det är kärnor i. Och såna kan man ju inte äta.

Eller?

När vi var små, på lågstadiet tror jag det var, brukade en kompis och jag leka att om vi åt kärnor så skulle fruktträd och grenar växa ut ur huvudet på oss. Jättesmidigt tänkte vi, så behövde man aldrig tänka på att man skulle ha frukt med sig, för det hade man redan.

Alltså åt vi massa kärnor. Av alla frukter - äpple, päron, clementiner, vindruvor... Men inget hände. Inga fruktträd, inga grenar, inte en enda liten kvist eller blad. Inte nåt. Inte ens ont i magen.

Så jag hävdar absolut att lite kärnor är inget farligt! Men tyvärr är jag nog den enda som tror på mej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0