För fem år sedan

..var det de sista dagarna i lumpen för oss. Nästan exakt för fem år sedan var vi på Ystad Military Tattoo. Mest för att spela såklart, men vi hann också med en långritt ute i skogarna.

Det var sista gången jag red min häst, Brutus. I och för sig en värdig avslutning, då han fick utlopp för sina tävlingsinstinkter och for förbi alla andra, kapten också som red i täten. Äntligen fick han galoppera på riktigt och inte bara på stället som han alltid envisades med på högvakter. (..men hade inte Carousell varit så långsam precis framför hade det kanske aldrig hänt..).

Ja, kul var det, och ibland saknar jag det lite. Att liksom ha spela och rida som heltidssysselsättning, det skulle inte vara helt fel. Men hade det varit helt rätt, då hade jag ju varit kvar där och jobbat. Så nog trivs jag bättre som jag har det nu. Tänka sig tillbaka kan man ju däremot alltid göra...


Lite musik också, Higland Cathedral från Ystad 2005. Tyvärr är nog vi den enda musikkår de inte zoomar in. Men vi står där bak i mitten, man kan se våra vita plymer =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0