Tänk att man kan bli så lycklig över nya torktumlare

Ser ni!!!

 

De har tagit ut de gamla torktumlarna från tvättstugan! Och Hampus, som har varit och tvättat idag säger att det står hela tre nya torktumlare där inne! Åh, lycka!

 

Ja, ni kanske behöver lite bakgrundsinformation till denna kanske annars helt oförklarliga lycka över nya torktumlare. Det var nämligen så att först när vi flyttade in så fanns det fem gamla. En blev trasig och ersattes med en ny. En annan brann upp och ersattes inte. ("Det räcker ju med en torktumlare på två tvättmaskiner" sade studentstaden när jag ringde och undrade varför det inte kom någon ny (det gör det inte kan jag säga nu, inte när folk bara tvättar en maskin var och vill torktumla bara den - dela med någon annan, knappast)).

 

En tredje ersattes den också. Och av de två sista som blev kvar (de på bilden) så funkade inte överhettningsskyddet på den ena, och den andra gjorde så att kläderna stank efteråt. Alltså kunde man använda de två andra (och ja, den med överhettningsskyddet också, Hampus visste vilken knapp man skulle återställa den med, men det var nog bara vi och den ständigt anlitade reparatören som visste).

 

Men nu är det äntligen hela tre nya torktumlare där! Hurra! För med bara två torktumlare som fungerade ordentligt så har det varit svårt att lyckas få torkat sin tvättade tvätt. Men nu kan vi vara glada och tvätta mera. Då klarar vi oss i de två år vi ska bo här till!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Aaaahaaaa! Jag har googlat och googlat och googlat på "bliss" med olika tillägg, men inte hittat något vettigt.. Tack!

2010-02-04 @ 12:01:12
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

meh kom min förra kommentar inte fram? skrev att jag hade googlat och googlat och googlat på "bliss" med olika tillägg, men inte hittat nåt vettigt och så tackade jag för tipset :p



peace, love and understanding är det meningen att det ska stå ju :$

2010-02-04 @ 13:55:53
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

jaha nu syndes den första.. konstigt

2010-02-04 @ 13:56:13
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nä, den där symbolen var den enda som kom upp när jag sökte på "fred". Det är sant, det är lite konsigt.



Taaack för att du påminde mig om att polisen utfärdar nationella id-kort, jag har kollat upp det och de kostar lika mycket som swedbanks och skatteverkets idkort! Skall fixas snarast möjligt det här!

2010-02-04 @ 22:19:29
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0