Ska man någon gång ha medalj så är det imorgon

Förbereder lite smått inför morgondagen. Funderar på om jag borde ta bort katthår från uniformen nu eller vänta tills jag är utom räckhåll för alla katter imorgon. Ska kanske putsa skorna litegrann, och smörja ventilerna på kornetten. Och så har jag satt på min medalj på uniformen. I vanliga fall får man inte ha medalj, men imorgon är ju ingen vanlig dag så då får man det!


Min värnpliktsmedalj!

Vi ska ju alltså spela imorn med musikkåren. I Stockholm. På bröllopet. Nej, inte på själva akten i kyrkan, utan på kortegen genom stan. Närmare bestämt vid Kungsträdgården, på Wahrendorffsgatan. Paradera dit med många soldater efter oss, stå och underhålla folket som väntar på att få en skymt av det lyckliga kronprinsesseparet och såklart spela paradmarsch när hela kortegen far förbi.

Lite undrar jag ju hur mycket man kommer se. Hur blöt man kommer bli om det nu ska regna. Hur pass rätt man kommer spela. Och en massa andra saker. Men ändå. Det är ändå en riktig once-in-a-lifetime-grej att få spela på ett kungligt bröllop, så kul kommer det bli, hur det än blir!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Oj vilken grej!! Hoppas solen lyser hos er som den gör här! Stort lycka till!! Kram

2010-06-19 @ 11:26:34
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Coolt!

2010-06-19 @ 20:21:31
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Mamma

Snabb skymt av hemvärnskåren i TV! Var stod du? undrar mamma.

2010-06-20 @ 10:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0