Musik, musik, musik

Åh, idag har jag suttit och spelat hela dagen! Tillsammans med min musikkår, Hemvärnsmusikkåren i Uppsala som ni vet. Det har varit inspelning av låtar som I Täten, Marsch nr 1 & 2 av Vanersjovsky (eller hur det nu är han stavar) och en Marsch Moderato av Crusell.

Nu förväntar jag mej inte att ni känner igen de här låtarna, det gjorde inte jag heller innan vi började öva på dem. Men när skivan är klar nån gång i framtiden så kommer det finnas all möjlighet i världen att lyssna in sig på dem om man vill. Plus ett par till som vi ska ta imorn (Marsch 1 & 2 (jepp, samma titlar - fantasiproblem?) av Gyllenhaal och en Havirska polka). Ja, jag vet, ännu mer okändheter. Men en av låtarna på skivan borde ni ha hört förr ändå! Den var en av dem vi spelade in i höstas och vi spelade den också på julkonserten.

Den här alltså, Marsch no 9 av Crusell:

 

Men nu ska jag nog inta soffan ett tag innan det blir läggdags. Ska försöka vila bort den här förkylningen och förhoppningsvis bli lite pigg tills imorn på kuppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0