LESS!!!

Jag är så less på det här! Katterna får spader av att vara instängda, och själv är jag precis likadan. Jag blir arg och sur, gnäller och gråter, mår bara rent allmänt skit. Trots att det är jättefint väder och sommarvarmt, sånt som i vanliga fall gör mej helt glad och lycklig.

Varför kan inte byggarna komma och fixa det de ska?! Det kan inte vara mer än ett par dagars jobb kvar nu, och ändå måste de vänta säkert en vecka mellan varje gång de är här. Så svårt kan det inte vara!

Och nu var de ändå här utanför! Nyss, men åkte iväg igen. Kunde de inte kommit in och sagt nåt trevligt? Eller fogat i badrummet åtminstone? Det är nästa grej på listan de lovade att sätta upp men aldrig gjorde.

Nej, vi ska aldrig bo i hyresrätt mer. Helst aldrig bostadsrätt heller, alldeles för mycket grannar tätt inpå, men speciellt aldrig nånsin hyreslägenhet. Aldrig mer. Ska vi behöva renovera ska vi hålla i det själva. Göra så mycket vi kan på egen hand, Hampus ska jobba i byggbranschen och behöver vi nånsin anlita en hantverkare så ska det vara nån han känner och litar på.

Förresten, vi ska få nya grannar ovanför. Vi såg annonsen på studentstaden, inflyttning 1 juni. Det ni, det är bara två veckor dit. Den lägenheten började renoveras en bra stund efter vår. Egentligen tycker man att det borde betyda att vår är klar ungefär nu, men det är den ju inte. Med vår tur och deras prioritering så kommer ju den andra vara klar innan den här.

Mutter mutter, gnäll gnäll. Jag vet att det inte blir bättre av att jag håller på. Men detta tillsammans med en parkeringsbot trots att vi betalat parkeringen (lappen syntes inte), att Hampus och jag jobbar varannan helg hela sommaren (turas om där ja, vi kommer vara lediga på midsommar och sen den 22-23 augusti tillsammans..) och att jag inte kommer ha några pengar att tala om förrän just då i slutet av augusti... ungefär så glad är jag just nu. Och ungefär så mycket ser jag fram emot sommaren. Yay, hurra...

Kommentarer
Postat av: Lisa

kraaam på yvula :$

2010-05-17 @ 13:38:41
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ojojojoj...nå't vi kan hjälpa dig med???

Kram! Mamma och pappa

2010-05-17 @ 20:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0