"..och vad önskar du dej i födelsedagspresent då?"

Tur att det än så länge är rätt långt kvar till min födelsedag. För trots att jag är en av de veligaste människorna på denna jord så har jag faktiskt för länge sen bestämt mej för vad jag önskar mej - nämligen en digital systemkamera. Men mer än så har inte beslutsförmågan räckt till.

Idag var vi på mediamarkt och kände och klämde på alla modeller de hade. Det gjorde det kanske lite lättare.., jag tror jag har sorterat bort Olympus och Pentax för känslans skull. Men än är Canon, Nikon och Sony kvar, och sen förstås att välja mellan alla modeller. Svårt svårt.

Nu när jag kom hem har jag googlat, kollat forum.., men hittar inget riktigt. Antingen är det folk som har stor fotovana, skaffat sig favoriter och rekommenderar. Eller så är det folk som frågar om råd, vilket ju skulle vara bra.. om det var någorlunda nära i tiden eller ungefär i samma prisklass som jag tänker mej.

Ja, ja, än har jag ju ett bra tag på mej att bestämma mej. Men det är svårt. Jag gillar ju Canon, det är en sån kompakt vi har nu och jag trivs med den. Systemkamerorna är hyfsat små och lätta, det gillar jag (trots att det inte verkar vara så populärt bland killar med stora händer) och skärmen är stor med bra upplösning. Nikon har ju pappa haft, och det kanske skulle funka att låna hans objektiv om jag skulle skaffa en sån, bra att kunna slippa köpa allt själv direkt. Och både Nikon och Sony har vridbara skärmar, smidigt om man vill ta kort ur andra vinklar, eller om man bara vill stänga igen och skydda skärmen. Osv osv.

Hmm... Det kommer krävas en hel del mer funderande det här. Och googlande, och kännande och klämmande. Nåt besök till på mediamarkt nån gång när det är färre folk. Sen mer funderande, och förhoppningsvis ett beslut lagom till min födelsedag. För det är en kamera jag önskar mej, inget annat.

Kommentarer
Postat av: Kariin

Ni är så välkomna till huset anytime!=)

Nu ska jag iväg och spackla!

Kraam!

2010-05-09 @ 11:14:39
URL: http://kakakakelaka.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag skulle rekommendera dej att satsa på en Nikon eller en Canon då andrahandsutbudet på objektiv är bäst på dessa =) Kram

2010-05-09 @ 11:37:24
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vi köpte en Canon EOS 450D igår, med den blir till och med jag bra på kort! Synd vi förmodligen inte hinner ses innan du fyller annars hade du ju kunnat låna den och fått känna lite ;)

2010-05-09 @ 19:13:48
Postat av: Emmy

Ja jag köpte min i oktober. Det är en Canon EOS 1000D och jag tycker den är jätte bra!

2010-05-09 @ 22:34:55
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0