4 år - vår snöiga dag

Fyra av de fem senaste åren har det varit snö den 24 november. Det låter kanske lite udda att komma ihåg just det datumet av alla, men det var den dagen för fyra år sedan som Hampus och jag träffades.

Då var det snö, ganska vitt om jag minns rätt. Året efter var det lite mindre snö, när vi firade ett år på en av Uppsalas lyxigaste restauranger och åt den dyraste middagen vi någonsin ätit. När vi firade två år var det till och med snöstorm, det var knappt att vi vågade oss ut. Men ut kom vi och åt julbord på ålandsfärja. Och när vi kom hem igen och satt och mös i soffan frågade jag om Hampus ville förlova sig med mig.

Förra året var det ingen snö. Men vi var iväg på en liten resa, en finlandsfärja den här gången. Julbord och bufféfrukost, och en hel dag någon annanstans. Det var mysigt och välbehövligt.

I år är det snö igen. Snart ska vi ut och äta, i år blir det Snerikes restaurang. Lyxmat till studentpris och en kväll som bara är vår.


...för två år sedan. Max en timma innan förlovningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0