Affischeri

Det är inte ofta nu för tiden som jag känner att jag har tid och lust att verkligen skapa. Att måla och rita älskade jag när jag var yngre, och jag skulle gärna vilja göra det mer. Men det är sällan lust och ork och tid sammanfaller. Så fort man har nån tid över nu för tiden ska det pluggas och fixas och jag vet inte vad. Alla pennor och färger i skrivbordslådan bara samlar damm...

Men i helgen så blev det lite datorskapande iallafall - en affisch för årets adventskonsert med musikkåren! Och igår hade jag pysseldag och kalkylerade Einstein med extra lång tunga till årets logopedexamens-affisch. Vad kul det var! Även om det bara var att i stort sett rita av, så var det ändå att rita =)

Och nöjd blev jag också. Ni kan få se, för lite stolt är jag allt - det får man vara när man gör något.




(Jo, jag vet att det heter kalkera, inte kalkylera. Men jag skyller på Tove som var först med den felsägningen, och så passar det ju förstås väldigt bra tillsammans med just Einstein)

Kommentarer
Postat av: lisa

Du ska aspolut vara stolt! Einstein blev jättefin :D

2010-11-12 @ 12:18:44
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: lisa

Adventskonsertaffischen var för övrigt också jättesnygg!

2010-11-12 @ 12:21:00
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0