Näst sista gången

Nu sitter jag här i Katrineholm en tisdagsmorgon. Näst sista tisdagsmorgonen för den här terminen. Jag har bara en gång kvar att sova borta, bara en gång kvar att gå upp alldeles för tidigt. Nu börjar det kännas okej.

Så var det inte igår riktigt. Då var jag och min praktikkompis överens om att det visserligen kändes bra att det var så kort tid kar, bara två veckor. Men man var så trött efter de veckor som varit och kunde fortfarande inte säga att det var sista gången, så det var fortfarande jobbigt.

Inte för att någon av oss tycker att det är dåligt här, det är en helt okej praktikplats. Den ligger bara väldigt långt hemifrån. Och det är jobbigare än man tror att inte få komma hem om kvällarna. Så tills nästa år, för vi har ju ändå fyra veckor kvar i vår, så funderar jag allvarligt på att helpendla. Även om det också är riktigt jobbigt, så kan det vara värt det.

(Förresten, ni kanske märker att det funkar alldeles utmärkt att blogga från en landstingsdator. Det beror på att Sörmland, precis som Dalarna, har ett knepigt filter som blockar mejlsidor men varken bloggar eller facebook. Så uppdaterade är de i vad som tar tid på internet. Då var Gävleborg bättre, där mejl var tillåtet men inte en hel del annat. Däremot fick man gå in på de sidorna om man ville, bara att det registrerades. Eller Uppsala. Där hade de inga filter allt.)


Kommentarer
Postat av: Emmy

På gotlands kommundatorer finns heller inget filter.. men sen är vi ju lite efter oxå så det kanske är därför =)

2010-11-16 @ 22:12:45
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0