Saker att göra

Åh, klockan är tio en lördagsmorgon. Jag är uppe, ganska pigg, har ätit frukost och bara längtar efter att göra något vettigt. Är både glad och förvånad, det händer inte ofta!

Jag skulle vilja börja med att gå ut och gå en sväng, kanske till stan eller så. Men först får jag vara hemma en stund, för katterna ville ju såklart också gå ut i solen. Eller sol och sol, såhär på vintern har vi ju ingen sol alls på baksidan. Men de utforskar frosten iallafall.

Inte nog med att det känns som jag kan hinna göra saker idag, jag var rätt effektiv igår också. Eller gjorde åtminstone saker på eftermiddagen, vilket för mej också är en ovanlighet. Orka göra saker en fredagseftermiddag liksom.

Tyvärr är det rätt tråkiga saker på min att-göra-lista. Betala musikkårens räkningar till exempel, eller svara på frågor i en examinationsuppgift om döva och hörselskadades tal. Men det finns också roligare, som att kalkera en bild till en affisch, och fixa med en annan affisch. Och gå ut och gå förstås, det ligger som en stadig punkt på att-göra-listan så fort solen skiner.

Men om jag gör lite idag och lite imorn så hinns nog det mesta med. Hoppas jag. Nu ska jag bara stå i dörren litegrann och kika på katterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0