Skillnad på erfarenhet

Igår var jag sjuk och hemma från praktiken. I efterhand insåg jag att jag valt en väldigt bra dag att vara hemma på (hur inte med mening det än var), då snön började falla, och falla, och falla.

Katterna ville såklart gå ut, och det fick de. Men av någon anledning var de inte lika förtjusta i utevistelsen som de brukar vara...

Idag har det slutat snöa. Det ligger bara en eller ett par decimeter blötsnö på marken. Katterna ville såklart gå ut igen. Så jag öppnade balkongdörren.

Bus nöjde sig med att peta på snön med tassen. Sedan var det lagom att bara sitta i dörrhålet. Pimmis gjorde likadant, petade på snön med tassen. Tyckte det var blött, och för att slippa gå i det blöta på trappen gjorde hon ett fint skutt - rakt ut i snön.

Jag tror inte det var riktigt så spännande som hon hoppades...

 

Nu hänger de på fönsterbrädorna här inne istället. Spana på fåglar är så mycket roligare än att bli blöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0