Det luriga sötsuget

Idag traskade jag upp till affären för att köpa mjölk och hämta paket. Men den största anledningen till att jag kom ut överhuvudtaget var ett godissug som inte riktigt ville ge sig. Mmm, godis, tänkte jag och föreställde mej vingummin och andra gottigheter... mums!

Men det är ju lite lurigt det här med sötsug. För ett tag sen läste jag nånstans, det var säkert på nån blogg, att man ofta kände ett sötsug när man egentligen var törstig. Tyckte det lät lite knepigt först, men så funderade jag på det nästa gång jag var sugen på nåt sött, och minsann. Det var ju precis så!

Likadant var det den här gången. När jag på den lilla promenaden upp till och in i affären hann känna efter ordentligt, så märkte jag att det jag egentligen helst ville ha var något att dricka. Men inte bara vanligt vatten. Däremot smaksatt och kolsyrat.. mums!

Så istället för en godispåse kom jag istället hem med tre liter ramlösa. Så kan det gå =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0