Behovet av banankaka

Imorse såg jag att några bananer låg på fruktfatet och såg förskräckligt ledsna ut. Det var dags att göra något med dem. Bläddrade lite i min chokladreceptbok och hittade just det recept jag tänkte på - bananchokladkaka. Mums. "Det gör jag när jag kommer hem" tänkte jag, och har alltså haft smaken av bananchokladkaka på hjärnan hela dagen.

Så kom jag hem. Trött, hungrig och förskräckligt sugen på bananchokladkaka. Men det fanns inga ägg. Och så mycket ville jag ha den här kakan att jag, efter att ha gjort en snabbsmoothie på en annan gammal banan, traskade upp till vårt ica i tolv minusgrader, bara för att köpa ägg så jag kunde baka.

Nu står den äntligen i ugnen. Mums, snart blir det att gotta sig i banan och choklad. Men.. jag måste nog äta lite riktig middag först. Frågan är bara vad. Jag har ju som sagt bara tänkt bananchokladkaka när jag tänkt på något ätbart idag. Dagens utmaning blir alltså att lyckas med middag innan kakan är klar..

Kommentarer
Postat av: lisa

Oj, tur att du inte sa något om vad du tänkte på idag då. Hade ordet "bananchokladkaka" undsluppit dig i min närhet hade jag nog blivit tokig. Nu är jag för trött för att bli tokig. Dreglar bara lite försynt.

2011-02-23 @ 23:27:06
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0