Jag ska aldrig!

Nej, jag ska aldrig bo i hyresrätt mer. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Helt värdelöst är vad det är. Usch och fy.

Den här gången har de skottat tak. Det är ju bra, så det inte blir vattenskador iofs. Det blev det ju en hel del av förra året på grannområdet. Och till skillnad från förra året så kraschade de faktiskt inte vårt fågelbord. Däremot har de knäckt grenar på både rosen och vinbärsbusken på baksidan när de öst ner snö över vår uteplats. Heja heja. Blev inte så glad när jag släppte ut katterna idag och upptäckte det.

Ja ja, jag vet att vi bor i ett billigt område, till och med ett studentområde. Det är väl inte meningen att vi ska bry oss om hur det ser ut, och speciellt inte uteplatserna. Men jag gör ju det. Och så fort jag börjar ens tänka på att jag trivs rätt bra här och att det nog kan vara helt okej att bo i hyresrätt ändå, då kommer någon slags klantar och har sönder något. Gärna på just uteplatsen.

Som alltid när sånt här händer blir jag hemnetfantast. Drömmer om att få flytta nånstans där man får ta hand om allt själv, så det inte går sönder, och om det ändå gör det så får man skylla sig själv att man är klantig. Inte på att man anställt slarvigt folk som inte bryr sig.

Men än är det bara en dröm. Än har vi långt ifrån de inkomster som krävs för att man ska få lån. Och det är antagligen rätt dumt att flytta nu, jag har ett år (ganska prick faktiskt) kvar på utbildningen, och vart vi hamnar efter det kan vara precis var som helst. Det skulle inte vara fel att vara kvar här, men så tycker nog minst halva klassen så konkurrensen lär vara hög.

Nej, vi får helt enkelt se. Allt beror på så mycket på samma gång. Men om vi kan undvika det - ingen flytt till någon hyresrätt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0