Mer vuxenpoäng?

Idag var jag och besiktigade bilen. Det snöade massor så mina ansträngningar att borsta av den innan var i stort sett helt onödiga. Sen körde jag i snön, fastnade nästan på väg ut från parkeringen och körde så snabbt jag vågade på de stora vägarna. Det var inte så snabbt nej.

Men jag kom fram utan missöden, blev förvirrad en stund om var jag skulle och följde sen efter nån annan. Det var visst rätt och så satte jag mej i bilen och försökte se när vårt registreringsnummer kom upp på displayerna. Inte helt lätt då vindrutan både snöade och immade igen på en gång.

Sen gjorde jag dagens bästa bilmanövreringsgrej och lyckades köra alldeles rakt in i bilprovningshallen. Dumma Hampus som gjort mej nervös för det. Och så var det bara att titta på när det testades och kollades, nicka och låtsas jag förstod precis* när han påpekade ett och annat fel.

Till sist kom jag ihåg att ställa de frågor Hampus sagt åt mej att ställa, och så var det avklarat. Första besiktningen - vuxenpoäng för det?

Bilen blev iofs inte godkänd**. Då kanske man får dra av några poäng igen.


*Nej, jag förstod bara på ett ungefär. Men hade ingen aning om vad tex spindelled var. Min första tanke var "men spindlar? under bilen? på vintern?" Den tanken var helt fel.
**Nej, inget farligt fel. Inget som inte Hampus kan fixa en ledig helg. Trodde han.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är mitt uppdrag också, besiktiga bilen alltså. Spindelled fick vi också byta i höstas. Tydligen vanligt på årsmodell -00. Kram! Mamma

2011-01-09 @ 17:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0