Morgnar är rätt bra dom

Igår fick jag spader på att det aldrig fanns någon ledig tvättmaskin i tvättstugan. Lyckades tvätta en tvätt på hela dagen. Inte så mycket annat vettigt blev gjort heller, men inte kände jag mej ledig för det.

Idag gick jag istället upp tillsammans med Hampus. Och när han åkte till jobbet gick jag ut till tvättstugan. Alla maskiner var lediga. Det var lugnt och skönt. Nästa person som dök upp kom när jag lade i torktumlarna. Ingen mer hade kommit när jag hämtade tvätten sen.

Nu är alltså klockan drygt åtta. Tvätten är ren och torr. Jag ska vika ihop kläderna och stryka alla julgardiner. Sen är jag klar, och klockan kommer väl vara runt nio. Tror det här kommer kännas som en mycket effektivare dag än igår, vad jag än gör av resten av den. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0