Tröttheten, och lite om livet annars

Åh, jag har varit så otroligt trött hela veckan. Igår var det nästan så jag grät på kvällen. Eller jo, när jag väl kom i säng gjorde jag det. Släpade mej upp ur sängen imorse (det är svårt att inte vakna när man blir klappad på och sparkad i magen samtidigt) och var på föreläsning idag. Längtade hem, till att få sova. Tror ni jag kunde sova när jag kom hem? Nej då. Hur trött som helst men ändå inte.

Så även om saker börjar lätta nu så är livet inte riktigt en dans på rosor än. Men några kul saker kan vi se fram emot. Som magisterarbetet. Vi fick veta förslag på ämnen idag, efter föreläsningen, och först tänkte jag att ingenting var riktigt nåt för mej. Sen tittade jag igen och fastnade för undersökning av hur ögonstyrning på datorer fungerar ur kommunikationssynpunkt, eller analys av blisskommunikation i olika sammanhang. Det skulle vara kul! Sen tittade jag en gång till när jag kom hem och funderade på om inte undersökning av barns språkutveckling skulle vara spännande det med. Det tror jag nästan säkert.

Hmm, tål att funderas lite till. Ska försöka hitta nån glad klasskamrat som är intresserad av ungefär samma som jag. Kanske Lisa ;) men vi får se.

Men först tänkte jag ha en mycket trevlig helg med mina föräldrar som kommer upp och hälsar på. Ett besök på östasiatiska muséet med den kinesiska terrakottaarmén står på dagordningen. Det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0