Hur det kan kännas lite bättre

Suck. Jag försöker skriva ett bra inlägg. Eller något överhuvudtaget. Men jag blir nästan bara nerstämd av mina tankar. Just nu är det så mycket. Jag är skoltrött som jag vet inte vad, och det hjälper inte att ha en tenta i statistik och en kompletteringsuppgift hängande över sig (ja, från döv-hemtentan, surprise..). Dessutom är jag fortfarande galet gravidtrött (när ska det gå över?) och orolig för min mormor som ligger på sjukhus. Hon verkar vara på bättringsvägen, men ändå, orolig är jag.

Så så är läget just nu. Kunde varit sämre, men kunde också varit bättre. Som tur är har jag en jättebra älskling som vet när jag behöver kramar (mest hela tiden) och sen är det ju faktiskt inte likadant hela tiden. Ibland så är jag glad och lycklig, ler när Alien sparkar, klappar på magen och längtar till maj för att det är då det är dags. Inte för att det då äntligen är slut på skola för ett bra tag (som jag kan känna annars), utan just för att det är i maj som tiden är inne.

Nej, jag ska äta nånting tror jag. Och sen ta tag i något. Livet brukar kännas bättre när man har gjort nånting, hur litet det än är. Sen så kommer ju vårat gäng hit på knytkalasmiddag ikväll, så då kommer det vara fullt upp och ingen tid att tänka på tråkigheter.

Nu har jag dessutom skrivit av mej så det känns redan lite bättre. Skönt. Snart så är jag tillbaks i mitt vanliga jag. En kram till, sen är jag redo för världen igen!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Skickar en cyberkram å hoppas på att morgondagen känns lite ljusare!

2011-01-03 @ 19:47:36
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: lisa

En kram från mig kommer här!

2011-01-03 @ 21:45:01
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Mamma

"Always look at the bright side of life!!!"

Det kunde varit värre!

Kram! Mamma

2011-01-03 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0