Dagens suck

I kursen som vi läser nu, ja en av dem iallafall, är schemat väldigt glest. Ett seminarium i veckan. Låter ju faktiskt hur bra som helst. Det förväntas också att vi ska läsa en hel del till varje seminarium. Det är också okej, vi pluggar ju ändå heltid.

Men. När läraren väljer att ha ett kapitel ur en, två, tre, fyra olika böcker till varje seminarium, böcker som dessutom bara finns i ett eller två ex på biblioteken, då blir man rätt less. Hur intressant och viktig kursen än är, så vill man ju faktiskt hellre ägna sig åt läsande än bokjakt, stress och panik.

Ja det är klart, man kan ju köpa böckerna. Men för ett kapitel? Och med ca en veckas leveranstid, när man bara har den veckan på sig att läsa? Nej, då blir det inget köpt.

Så nu funderar jag om det inte borde vara garanti att få godkänt om man varit en av dem i klassen som ställt upp och scannat in och mejlat ut kapitel till alla. Jag hoppas det, för jag gjorde det både förra veckan och nu idag. Och även om det inte tar jättelång tid känns det som man har gjort sitt pluggande för den dagen. Sen blir det inte så mycket mer gjort, och man går där med både bra och dåligt samvete på samma gång.

Ja ja, en liten suck på det där, så ska jag försöka lämna det bakom mig och hålla tummarna för att läraren väljer nedladdningsbara artiklar till nästa seminarium. Vi har ju tillgång till hela PubMed via universitetet med ett antal tusen artiklar. Någon borde ju vara tillräckligt bra för att användas.

Hmm, vänta där. Jag kanske ska ta och mejla läraren och framföra min synpunkt. Har vi tur kanske han förstår poängen. Bäst att göra det med en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0