Hos barnmorskan!

I fredags var vi på vårt första barnmorskebesök! Spännande! Nästan så jag var nervös innan till och med, utan att jag visste för vad. Men det var ju inte så mycket mer än att vi pratade en del, hon förklarade vilka de var, vi vilka vi var. Fyllde i en journal med mitt hälsotillstånd, tänk vad många sjukdomar man skulle kunna ha... Och tog lite tester, blodprov, urinprov och blodtryck. Allt såg bra ut.

Och sen var det klart. Bara sådär. Hejdå, och vi ses nästa år, ungefär.

Nej, inte riktigt. Vi fick en tid för ultraljud förstås! Åh, det blir spännande, verkligen!! 14 december är det dags =) Och sen ett par andra möten i december också. Men resten drar igång först i vår för vår del.

Efteråt gick vi och fikade. Köpte lite ramar åt en vän som fyllt år, dit vi skulle på fest på kvällen sen. De ska också ha barn och det snart, så gissa vad vi hade tänkt att de skulle användas till.

Det blev en väldigt trevlig fest det. Hampus och jag tänkte redan innan att det skulle vara ett ypperligt tillfälle att berätta för våra kompisar på, så då gjorde vi det. Synd bara att inte alla vi hoppats få berätta det för då kunde vara där.. Men nu har de fått veta de också =)

Så nu börjas det med berättandet. Lite mer vitt och brett än bara för föräldrarna. Hampus har redan avslöjat för sina bröder. Jag funderar för fullt på bästa sättet att berätta för mina syskon. Och mina klasskompisar. Hon jag gör praktiken med vet redan, tänkte det var bäst att säga redan första dagen.

Men de andra, jag vet inte om de gissat redan eller om det kommer komma som en total överraskning. Kanske både och, beroende på vem av dem man frågar. I vilket fall kommer det bli knepigt att få säga det. Mest för att jag helst skulle vilja berätta för alla på en gång (inte alla i klassen, men de jag är mest kompis med såklart), men det är i stort sett omöjligt att samla alla på ett och samma ställe...

Ja, det tål att funderas på, allt berättande. Samtidigt är det ju kul att ha hemligheter. Så det får bli som det blir helt enkelt, det är nog bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0