Mazariner, Falun och lite annat

Nu är glada påsken snart slut slut slut, fjädrarna och äggen kastas ut ut ut...

Eller, ja snart iallafall. För jag hinner nog inte med det nu, om en timma går tåget till Falun så då är det bäst att vara på. Nervositeten finns lite där i bakgrunden, hur ska det gå, hur ska det bli..? Det är säkert ingen fara, det går säkert bara bra och blir så lyckat så, men när man inte vet så är det kanske inte så lätt att övertala sig...

För att tänka på annat så kan jag ju berätta än en gång att jag varit hos Hedvig i påskhelgen och bakat mazariner. Mums! Hampus var med igår också, och han tyckte också de var riktigt lyckade.

Jag tog kort på receptet, som var i Hedvigs Sju sorters kakor från 1950. Sedan kunde jag inte låta bli att ta kort på förordet också, för när man läste det blev man hemskt glad att man trots allt lever nu och ska ut på praktik. För jag skulle nog inte fixa att vara en hemmafru...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0