Det ska börjas i tid

Spelade ju på konsert igår. Som av en händelse är jag i vecka 17. Någonstans här emellan vecka 17 och 20 börjar fostrens hörsel vara såpass utvecklade att de kan börja uppfatta ljud även utifrån.

Undrar just hur mycket Alien hörde av vårt spelande. Kan tänka mig att en hel del kornettspel från min del hördes in i magen iallafall.

Men det är bara bra. Spelkompisar tipsar mej om att fortsätta spela så länge jag bara orkar. Så länge jag har luft och magstöd betyder det, jag börjar märka redan nu att det blir sämre med det... Men om jag fortsätter, så vänjer jag lilla Alien vid musiken. Och blir det som för andra orkesterbarn kan man sedan gå på konsert och inte behöva oroa sig ett dugg. Barnet känner igen sig och somnar tryggt =)

Förresten kanske vår musik allmänt är bra. Danne och Magda hade med sig Hanna på konserten igår. Hon sov bra genom den hon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0