En smula foglossning

Eller foglossning 1.0 som sjukgymnasten sade när jag var där idag. Ingen farlig smärta, men lite obehagligt och ont. Men jag hade ont precis där man brukade, av precis rätt anledningar, så det var ingen svår diagnos. Och precis samma hjälpmedel hjälpte, så det var bara att ta till när det behövdes.

Annars var det att ta det lugnt, gå med korta steg och inte gå för långt som gällde. Försöka låta bli att bära snett eller tungt. Och träna allt som går utan att få ont. Ikväll blir det alltså core igen.

Skulle det bli värre var det bara att höra av sig igen. Men det var inte helt säkert. För en del var det vanligt att få en del besvär ungefär i mitten av graviditeten som sedan klingade av igen. Det låter ju bra tycker jag och hoppas på att min kropp håller med. Och det har ju funkat att ta det lugnt hittills, så jag kör på på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0