Oj hoppsan

Min kompis Linda var jättesnäll och lånade ut en kappa till mig, var det för två veckor sedan när iskylan drog in. Min höstjacka var då för kort, det blåste kallt runt rumpan, och min vanliga vinterkappa vågade jag inte ens prova. Den sitter perfekt - när jag ser ut som vanligt.

Så nu kör jag på Lindas lånade jacka, den är lite lång men annars jättebra. Den har bara ett litet minus. Trots att den är ett par (egentliga) storlekar för stor, så börjar den sitta åt så smått kring magen. Redan, ja. Suck. Och jag vet inte när nästa magväxryck kommer. När det väl gör det kommer jag inte kunna ha den mer.

Så förut idag kikade jag runt på tradera. Hittade en fin jacka jag blev lite kär i. Kände igen den en smula. Jo, visst fanns den på ellos. Så fastän jag inte är nåt jättefan av att köpa just jackor på postorder (jag har haft lite dåliga erfarenheter) så kunde jag inte låta bli att klicka hem den. I en storlek så stor att jag aldrig ens varit i närheten av att beställa det förr. Tur det var rea.

Nu hoppas jag bara att den är lika fin när den är stor, och att storleken räcker ett tag. En 44, vad tror ni?

 

Klarar jag mej till mars, april så har jag en vårjacka jag tror kommer funka. Men det är ju som sagt till mars-april. Det är några månader dit. Jag vill ha en fin jacka så länge. Vill vill vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0